lørdag 18. mars 2017

Salm 4

Når jeg roper da svar meg, v2 Jeg forventer svar fra min rettferds Gud, fordi når jeg har vært i nød, så har Herren funnet en utvei for meg. 
RE: Forstår at når nøden er påtrengende så tyr du ikke til en "stille bønn". I tillegg til din erfaring med tidligere hjelp i nød, hva er det ellers som gjør at du tror Herren vil høre når du roper David?
At Herren er meg nådig! 
RE: Du er utsatt for mennesker som taler nedsettende om deg...
Ja de elsker tomhet, og jager etter løgn og bedrag! v3
RE: Tenk å elske TOMMHET, hvilken misbruk av kjærlighet og hvilket selvbedrag, ikke rart at slike ikke liker deg. Den som lyver og bedrar andre, gjør det først og mest ovenfor seg selv, og det er vel da man må elske den tomhet som oppstår for å tenke at alt er bra med meg.
De burde ta tid å tenke seg om når de ligger og hviler v.5 Være STILLE! Selv om det kan skape frykt når stillhet avslører tomheten. Det lærer oss å ofre på rett måte og sette sin lit til Herren v.6
RE: Å om jeg kunne bli lykkelig, ja det sukker mange David v. 7 Men hva mener du er virkelig lykke? 
Det er når Herren lar lyset fra sitt ansikt skinne over våre liv. Åpenbaringen av Hans nærvær!
Mange regner lykke som å ha overflod av av materielle goder, på min tid var det en rik høst av korn og vin som gjorde bonden glad. v.8 Men det er mye større med en virkelig glede i hjerte som bare Gud kan gi. En glede helt uavhengig av materielle omstendigheter,
RE: Hvilken hvile og glede, selv i motganger så store at vi må rope Gud om hjelp.
Ja vi kan legge oss ned å sove i FRED Rolf-Erik, for Herren lar oss hvile TRYGT. Bare du Herre kan gi slik hvile. v.9.

RE: Takk for praten David, det ble sent i kveld men nå skal jeg sove godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar