lørdag 1. mars 2014

Dere holder liv i meg

Jeg har så MYE å TAKKE for!
Når noen nær meg studerte helse fag,
fikk jeg inspirasjon til disse linjer:

Alle mine tjenere:

Fra mine tjenere
ble meg gitt
en ny dag til livet mitt.

For denne gavepakke
vil jeg her få takke.


Takk trofaste hjelpere
som holder legemet sunt
utrettelig på jobb døgnet rundt.
Uten dere ingen lemmer lød
uten dere var jeg død.

Takk kjære mitt hjerte
som med hundretusen slag
sender blodet rundt i dag.
Du er kroppens senter
som fornyelse henter.

Hvilke syner øyet gir
og så mange gleder
dere farger mine steder.
Jeg ser deg så klart
er det ikke rart?

To trommer har jeg
så lyder jeg hører
der inne i mine ører.
Så stille det ble
om ikke dere er med.

Takk virksomme lunger
som frisk luft henter
fornyer blodet i dette senter.
Gir pust til alle lyder
om jeg sukker eller fryder.

Kjære nyrer og lever
dere sliter og renser
vokter de kjemiske grenser.
Holder vesker i balanse
ellers ville livet stanse.


Når virus går til angrep
millioner meg forsvarer
en hær som meg bevarer.
Dere som i hvite blodet bor
utfører denne gjerning stor.


Du besynderlig hjerne
lagrer inntrykk i celler
mens jeg i hverdagen steller.
Forunderlige ideer og tanker
rundt der oppe vanker.

TAKK alle mine tjenere
for dette daglige mirakel
som pågår i mitt Tabernakel.
Jeg i pensjon år står
de på døgnvakt går.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar